Kezdőlap-aktualitások

Osztályozóvizsgák

Kedves Diákok és Szülők!

Az augusztusi osztályozóvizsgák beosztását itt találják.

KOSSUTHOS „HAJDÚ-BIHAR MEGYE LEGNÉPSZERŰBB OSZTÁLYFŐNÖKE”

DR. KRAKOMPERGER ZSOLT TANÁR ÚR

legnepszerubb

Kossuthos diák elismerése

Cívis Talentum ösztöndíj

Bereczki Anna (12.B)

Bereczki AnnaBereczki Anna (12.B) június 22-én vette át a Cívis Talentum ösztöndíjat, melyet a Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata adományoz azon diákoknak, akik iskolai tanulmányaik mellett nemzetközi tanulmányi versenyeken vesznek részt, diáktársaik számára is példamutató, kimagasló tevékenységet nyújtanak.

Anna már hetedikes kora óta több saját kutatást végzett. Először az iskolaudvar fás szárú növényeit térképezte fel osztálytársával, később a hangyák személyiségével foglalkozott. Végül rátalált jelenlegi témájára, melyben a szilícium jótékony hatását kutatja a kukorica egyedfejlődésére. Ezzel a témával elért legjelentősebb sikerei:

 

XVI. TUDOK Kárpát-medencei döntő – Nagydíj

XXIV. Ifjú Kutatók Nemzetközi Konferenciája – ICYS (Stuttgart) – Ezüst díj

A kutatás mellett bekapcsolódott a kutatás népszerűsítésébe (Nők a Tudományban Egyesület Nagykövete) és a kutató versenyek szervezésébe (a Kutató Diákok Országos Szövetségében az Élet- és Környezettudományi Tagozat tagozatvezető-helyettese).

Volt „kossuthos” diák sikere: Békessy Béla sportösztöndíj

Kozak Luca  Hegyi Dora 

Kozák Luca

Hegyi Dóra

Az ösztöndíjakat Debrecen Megyei Jogú Váron Önkormányzata Közgyűlésén adta át Papp László polgármester úr 2017. június 22-én.

Az ünnepi műsorban magyar alkotók előtt tisztelegtek művészek és diákok, köztük Becsky Dóra Csenge és Bujdosó Virág Dóra, iskolánk tanulói.

A KOSSUTH-GYAKORLÓ NAGY SIKERE: MINŐSÍTETT TERHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY LETTÜNK

min tehet muhA Minősített Tehetséggondozó Műhely névvel jelölt új tehetséggondozó-mintaintézményi szerepkör betöltése minősítési eljárás révén valósult meg. A cím elnyerésére a tehetséggondozás terén hagyományokkal, dokumentálható, elért eredményekkel rendelkező nevelési-oktatási intézmények pályázhattak sikeresen, azok, akik intézményi szinten is elkötelezettek a tehetséggondozás mellett. Régiónként maximum 7 oktatási-nevelési intézmény nyerhette el ezt a megtisztelő címet: összesen 38 intézmény működhet a következő 5 évben Minősített Tehetséggondozó Műhelyként az országban. A városban egyedüli intézményként: iskolánk.

„Az új tehetséggondozó-mintaintézményi szerepkör, a Minősített Tehetséggondozó Műhely kialakításának célja, hogy lehetőség szerint minden tehetséges tanuló az igényeinek, képességeinek legmegfelelőbb fejlesztésben részesüljön, továbbá, hogy az intézmény meghatározott földrajzi környezetében elhelyezkedő nevelési-oktatási intézmények számára intézmények közti szakmai tanácsadást, konzultációt biztosítson. A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek munkája többek között a helyi igényekre épülő pedagógus-továbbképzések, szakmai tanácsadás, tehetséges tanulókat egyéni helyzetben segítő mentorprogramok, szakmai műhelyek, tárgyi eszközök biztosítása.”(MTM Kézikönyv)

Sokéves munkánk elismerése, céljaink, elképzeléseink megvalósításának kerete, illetve segítése ez a nagyon megtisztelő cím. Köszönjük mindenkinek, aki segítette munkánkat.

Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye lettünk

bazisintezmenyAz Oktatási Hivatal pályázatot hirdetett az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye” cím elnyerésére. A pályázat célja az volt, „hogy az állami köznevelési közfeladat-ellátásban részt vevő intézmények közül kiválasztásra kerüljenek azok,

  • amelyeknek a nevelő-oktató munkája során mindennapi nevelési, oktatási, szakképzési és egyéb tevékenységeikben látványosan megjelennek a kor elvárásaihoz illeszkedő szakmai innovációk;
  • amelyek az általuk folytatott tevékenység vagy tevékenységek tekintetében jó gyakorlatként követésre érdemesek és alkalmasak a hasonló típusú intézmények körében;
  • amelyek minden érdeklődő intézmény számára elérhető, hozzáférhető módon helyet és lehetőséget biztosítanak műhelymunkák, bemutató órák, versenyek, továbbképzések számára, s így készek és képesek a hálózatos tudásmegosztás biztosítására helyben, vagy a partnerintézmény saját környezetében;
  • amelyek bázisintézményi tevékenységükkel is katalizálják majd a pedagógiai szakmai közélet fejlődését.”

A Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája gimnáziumi feladatellátási helye sikeresen szerepelt az „Oktatási Hivatal bázisintézménye” pályázaton.

Nagy megtiszteltetésnek tartjuk ezt a címet, a leendő közös munkát.